Strona główna
Aktualności

Aktualności

19
02.2014
Wielka wygrana ze Spółką Domex, właścicielem sieci AVANS

Wielka wygrana ze Spółką Domex, właścicielem sieci AVANS 

               Wyrok Sądu Najwyższego - uzyskany po 4 latach walki,  w sprawie o odzyskanie opłat półkowych od Spółki Domex , do której należała znana sieć Media Expert (obecnie Avans) to najlepszy przykład na ogromną skuteczność i determinację, jaką wykazuje zespół prawników WERTUS Profesjonalna Windykacja Sp. z o.o.  w sprawach o odzyskiwanie opłat półkowych.

Sąd Najwyższy uchylił wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie i w konsekwencji Sąd ten zasądził na rzecz naszego Klienta- dostawcy towarów do sieci Media Expert, kwotę około 1 mln 300 tysięcy złotych tytułem zwrotu nienależnie pobranych opłat.

                Pozew przeciwko firmie Domex, do której obecnie należy znana sieć sklepów AVANS, został złożony w 2010 roku. Od tamtego czasu zapadło aż 6 wyroków , trzykrotnie na niekorzyść dostawcy. Nasz radca prawny, przekonany o racji swojego Mocodawcy, składał apelacje od wydanych wyroków i wytrwale dążył do sprawiedliwego rozstrzygnięcia sprawy.

Pewne zawahanie w dalszej walce pojawiło się w 2012 roku . Na skutek oddalonej apelacji przez Sąd Apelacyjny w Krakowie, koniecznym było uiszczenie  znacznej sumy pieniężnej  związanej wniesieniem skargi kasacyjnej do Sądu Najwyższego.

Jednakże niezłomność w walce opłaciła się. Wniesienie skargi kasacyjnej do Sądu Najwyższego na wydane wyroki  spowodowało, że Sąd Najwyższy uchylił wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie i przekazał mu sprawę do ponownego rozpoznania , a w konsekwencji tego Sąd Apelacyjny wydał wyrok, na mocy którego nasz Klient odzyskał od właściciela sieci kwotę około 1 300 000 zł.

                Powyżej opisane fakty, najlepiej świadczą o celowości i słuszności walki o nielegalnie pobierane opłaty związane ze współpraca z potentatami na rynku, jakimi są sieci handlowe.

Mimo ich możliwości finansowych i bez wątpienia o wiele silniejszej pozycji na rynku, sprawiedliwość stoi po stronie dostawców, a Radcowie Prawni Wertus Profesjonalna Windykacja, najlepiej potrafią tego dowieść.

 Wyżej wymienione fakty zostały opisane na łamach Gazety Prawnej.  

Zobacz artykuł.

 
24
10.2013
Wybieramy tylko skutecznych i szybko działających komorników..

Wybieramy tylko skutecznych i szybko działających komorników..

Rozpoczynając postępowanie egzekucyjne bardzo ważną kwestią jest wybór odpowiedniego komornika.

Wierzyciele niekoniecznie orientują się w efektywności działań poszczególnych komorników. Często sugerują się doświadczeniem komornika i długością jego stażu. Wydawałoby się bowiem, że długoletnie doświadczenie i ugruntowana pozycja gwarantuje powodzenie postępowania, co niestety nie zawsze się sprawdza. Z komornikami o długiej praktyce zawodowej  jest ten problem, że nie do każdej sprawy przykładają należytą wagę a komunikacja z nimi bywa utrudniona, gdyż „obłożony” sprawami komornik dysponuje ograniczonym czasem na podjęcie działań właśnie w tej a nie innej sprawie.

Często spotykamy się z opiniami wierzycieli o opieszałości komorników i nie przykładaniu się do powierzonych im zadań. Owszem, zdarzają się wyjątki, jednak zazwyczaj w sprawach, w których komornik może liczyć na odpowiednie profity.

Obecnie, w czasach komercjalizacji prawie wszystkich usług na rynku, można uznać, że zawód komornika jest jak każdy inny i również w tym zawodzie można znaleźć lepszych – skuteczniejszych bądź gorszych „ fachowców”.

W związku z uwolnieniem rewirów działań komorników, powstaje coraz więcej kancelarii komorniczych. Powoduje to ten efekt, iż nowy komornik chcąc utrzymać się na rynku musi w jakiś sposób przyciągnąć wierzycieli.

Zgodnie §16 Kodeksu Etyki Zawodowej Komornika  zakazane jest bowiem wszelkie reklamowanie kancelarii komorniczych, nawet poinformowanie miejscowych prawników o otwarciu nowej kancelarii może być potraktowane jako zachowanie naruszające powołany wyżej przepis.

W związku z powyższym, jedyna drogą na zdobywanie nowych „klientów” jest wykazanie się skutecznością w już prowadzonych postępowaniach. Spowoduje to uzyskanie dobrych opinii, a, co za tym idzie, przyczyni się do otrzymywania kolejnych wniosków egzekucyjnych. Konkurencja w tym zawodzie staje się coraz wyraźniejsza. Młodzi stażem komornicy zazwyczaj przykładają się do pracy z nieco większą determinacją i kontakt z nimi nie jest tak utrudniony. Znacznie łatwiej skłonić ich do skorzystania z odpowiednich środków egzekucyjnych czy czynności terenowych.

Mając powyższe na uwadze nasza firma wspiera swoimi wyborami młodych, prężnych, ambitnych komorników. Wysoko cenimy bowiem ich szybkość działań, niekonwencjonalne metody i innowacyjność komunikacji. Wszystkie te atrybuty powodują, że postępowania nabierają tempa a ściągalność długów jest na bardzo wysokim poziomie.

 
20
05.2013
Prowadzimy szkolenia z zakresu Windykacji

Prowadzimy szkolenia z zakresu Windykacji

Prezes Zarządu Wertus Profesjonalna Windykacja , Mecenas  Pan Mieczysław Piekarski podjął współpracę z Fundacją Fundusz Współpracy z siedzibą w Warszawie w zakresie prowadzenia szkoleń o tematyce związanej z procesem windykacji.

Szkolenia prowadzone były w formie webinariów, jest to termin używany do określenia produkcji, transmisji i dostarczania prezentacji edukacyjnych zawierających video, dźwięk oraz tekst poprzez przeglądarkę internetową. Odbiór nadawanej transmisji odbywał się w czasie rzeczywistym, na żywo". W przeciwieństwie do konwencjonalnego sposobu nadawania, który jest jednokierunkowy, webinaria pozwalają uczestnikom współdziałać z moderatorem, zadawać pytania i zgłaszać uwagi, w ten sposób kształtując to, co jest dostarczane.

Tematyka szkoleń obejmowała następujące dziedziny:

Wykład I

Prewencja

- Zasady konstrukcji umów  a skuteczność windykacji

  • Umowa i jej treść
  • Zawarcie umowy , forma zawarcia umowy
  • Strony umowy
  • Załączniki umowy


- Zabezpieczenie wierzytelności 

  • Rodzaje zabezpieczeń
  • Skuteczność zabezpieczeń w danej sprawie


- Skuteczność windykacji  w stosunku do konkretnych dłużników

  • Pozyskiwanie informacji  o dłużniku
  • Forma prawna dłużnika a zakres jego odpowiedzialności
  • Odpowiedzialność członków zarządu za zobowiązania spółki
  • Odpowiedzialność za zobowiązania spółki kapitałowej w organizacji
  • Odpowiedzialność osób fizycznych pozostających w związku małżeńskim

- Najważniejsze akty prawne

 

Wykład II

Wierzytelności podlegające windykacji

- Rodzaje wierzytelności
  • Wymagalna i niewymagalna
  • Przedawniona i nieprzedawniona
  • Pieniężna i niepieniężna


- Tryby i sposoby dochodzenia roszczeń

  • Windykacja sądowa
  • Windykacja pozasądowa


-  Koszty dochodzenia roszczeń

  • Koszty sądowe
  • Koszty firm windykacyjnych
  • Podatkowe aspekty kosztów dochodzenia roszczeń

- Najważniejsze akty prawne

 

Wykład III

Windykacja terenowa

 

- Postępowanie egzekucyjne – podstawowe aspekty istotne  z punktu widzenia windykacji

  • Kryteria wyboru komornika
  • Tytuł egzekucyjny a tytuł wykonawczy
  • Środki egzekucyjne
  • Podstawowe zasady postępowania egzekucyjnego
  • Poszukiwanie majątku dłużnik
  • Postępowanie w sprawie wyjawienia majątku
  • Środki ochrony dłużnika przed egzekucją
  • Środki kontroli komornika przez wierzyciela

 

- Działania windykatorów  w terenie

  • Uprawnienia windykatorów terenowych
  • Odpowiedzialność windykatora  i wierzyciela (zleceniodawcy)
  • Prawne i społeczne aspekty windykacji terenowej

 

- Postępowanie upadłościowe – aspekty istotne z punktu widzenia windykacji

  • Przesłanki ogłoszenia upadłości
  • Upadłość układowa a likwidacyjna
  • Wpływ ogłoszenia upadłości na windykację wierzytelności

- Najważniejsze akty prawne

 
08
03.2013
Sprawy o odzyskanie opałat pókowych nabierają rozpędu..
W ostatnim czasie liczba prowadzonych przez Wertus spraw o odzyskanie opłat półkowych uległa podwojeniu.
Efektem popularności tej tematyki jest poprawa warunków współpracy sieci handlowych z dostawcami.
W tej kwestii dzielimy się naszą wiedzą na łamach Gazety Prawnej i portalu Onet.pl.
Zapraszamy do lektury:

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/686897,koniec_oplat_polkowych_zyskaja_nie_tylko_dostawcy_ale_i_klienci.html

Koniec opłat półkowych. 

Zyskają nie tylko dostawcy, ale i klienci


                                                                                                            

                                                                                  PAP 5 marca 2013r.,7:26


Sieci handlowe zmieniają zasady rozliczania z dostawcami. To efekt przegranych spraw o opłaty przez nie pobierane. W ubiegłym roku odbyło się ok. 500 spraw dostawców przeciwko sieciom handlowym. W tym roku może ich być znów o połowę więcej. 


– W ostatnich kilku latach przeprowadzone zostały setki procesów w sprawach o odzyskanie opłat półkowych. W większości z nich sieci poniosły klęskę, musząc zwrócić swoim dostawcom kilkaset mln zł – twierdzi Marcin Gąszczak, prezes firmy SAF, reprezentującej przedsiębiorców w tego typu sprawach. Procesów jest coraz więcej, bo przybywa wyspecjalizowanych w tej dziedzinie kancelarii. Jeszcze kilka lat temu sprawy o opłaty półkowe podejmowało się prowadzić zaledwie kilku prawników w kraju.

Rosnąca liczba pozwów to również efekt pogarszającej się kondycji finansowej producentów. Pójście na wojnę z siecią handlową w trakcie współpracy wiąże się zwykle z zerwaniem kontraktu, ale zdesperowanym przedsiębiorcom stojącym na skraju bankructwa jest już wszystko jedno – chcą tylko odzyskać, ile się da.

– W zeszłym roku prowadziłem siedem spraw przeciwko sieciom handlowym. W tym będzie ich zdecydowanie więcej. Już wystąpiłem przeciwko Selgrosowi, Makro Cash & Carry, dwukrotnie przeciwko Realowi, a niedługo zamierzam wystąpić przeciwko Empikowi i Media Markt – wymienia Łukasz Misiak, radca prawny współpracujący ze spółką Wertus Profesjonalna Windykacja. SAF mówi o podwojeniu liczby procesów w zeszłym roku i dalszym jej wzroście w tym. Obecnie prowadzi kilkadziesiąt spraw o opłaty półkowe. To zachęca sieci handlowe do zmiany taktyki współpracy z producentami.

Zmiana metod

– Od dostawców, którzy zaproponują niską cenę, nie pobiera się opłat na wsparcie sprzedaży. Sieć może bowiem wydatki na ten cel sfinansować z własnej marży – wyjaśnia Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. W tym kierunku, jak wynika z naszych ustaleń, zmierzają najwięksi gracze na rynku, m.in. Auchan, Carrefour czy Tesco.


Sklepom i dostawcom coraz trudniej sprzedawać towary



Sklepom i dostawcom coraz trudniej sprzedawać towary



– Opłat półkowych w takiej postaci jak kilka lat temu faktycznie już nie ma. Jest za to większa presja ze strony sieci na ceny, po jakich dostarczane mają być towary. Od niej uzależniane jest także miejsce na półce – tłumaczy Zbigniew Grycan, właściciel firmy Grycan – Lody od Pokoleń.

Producenci przyznają jednak, że sprostanie wymaganiom sieci jest trudne.

– Dostarczamy obecnie nasz makaron po ok. 1,20 zł za paczkę. Na półce w sklepie cena wynosi ok. 2,49 zł – tłumaczy Grzegorz Polak, prezes zarządu Wytwórni Makaronu Domowego Pol-Mak. Inni przedsiębiorcy mówią np. o obowiązkowych, darmowych szkoleniach dla personelu sklepów, które muszą przeprowadzić przy wpuszczaniu na rynek nowych urządzeń typu RTV czy AGD.

Za co się płaci

To nie znaczy, że sieci w ogóle zrezygnowały z pobierania opłat półkowych. Są one wymagane od tych producentów, którzy nie zgodzą się na warunki współpracy zaproponowane przez handlowców. Pozostały też opłaty za ulokowanie produktu w gazetce promocyjnej. Kształtują się one średnio na poziomie 20–40 tys. zł za jeden numer, a w roku może być ich 10. – Do tego producent musi dostarczyć produkt wyeksponowany w gazetce po cenie o 5 proc. niższej niż zwykle – uzupełnia Polak. Obowiązują też opłaty za promocję towaru. Pobierane są też nadal opłaty logistyczne.

Przegrane przez sieci sprawy przyniosły modyfikacje dotychczasowych umów o współpracy. Dostawcy podpisują m.in. oświadczenia o zrzeczeniu się roszczeń wynikających ze współpracy z siecią.

Nawet 40 opłat dodatkowych dla sieci

Dawniej sieci handlowe pobierały od swoich dostawców zaledwie kilka opłat dodatkowych, m.in. za wejście do sklepu czy ekspozycję towaru na wybranej półce. Obecnie żądają od nich nawet 40 opłat dodatkowych, tłumacząc to tym, że wsparcie sprzedaży produktu na dużej powierzchni w sytuacji ogromnej konkurencji jest niezbędne do dobrej jego rotacji. Najwięcej, bo nawet 30 proc. wartości dostarczonych towarów, może sięgać opłata za wprowadzenie do sklepu nowego produktu. Na fundusz promocyjny idzie z reguły od 3 do 10 proc., a opłata logistyczna, z której sieć pokrywa koszty odbioru towaru od producenta i rozwiezienia go po wszystkich swoich placówkach, wynosi od 1 do 7 proc. Bywa więc, że u niektórych dostawców współpracujących z marketami od kilku lat wartość wszystkich opłat płaconych na rzecz sieci sięga ponad 40 proc. wartości dostarczanego w skali roku towaru.

 
25
10.2012
O naszych sukcesach poczytaj w Gazecie Prawnej

Najlepszy przykład na naszą skuteczność w odzyskiwaniu opłat półkowych!

 

W związku z naszymi kolejnymi sukcesami w kwestii odzyskiwania opłat półkowych , zainteresowała się naszą firmą redakcja „Gazety Prawnej” .

Chcąc przedstawić rosnącą popularyzacje tematu opłat półkowych a co za tym idzie częściej występujące starania dostawców i producentów o odzyskania owych należności opublikowano artykuł Pt.” Handlowcy oddają miliony”.

Zapraszamy do lektury!

http://finanse.wp.pl/kat,104124,title,Handlowcy-oddaja-miliony,wid,15037596,wiadomosc.html?ticaid=1f686

 

Handlowcy oddają miliony


PAP | 25.10.2012 | 04:35


Producenci występują przeciwko sieciom handlowym, domagając się zwrotu opłat półkowych. W tym roku przed sądami toczy się ponad 300 takich spraw, dwa razy więcej niż w 2010 r. - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Wzrost liczby spraw potwierdzają kancelarie prawne specjalizujące się w takich procesach.
- Mamy dwa razy więcej klientów niż rok temu, a niemal każdy składa pozew przeciwko kilku sieciom jednocześnie - mówi Łukasz Misiak, radca prawny współpracujący ze spółką Wertus Profesjonalna Windykacja.

Pójście na wojnę w trakcie współpracy z siecią handlową wiąże się z zerwaniem kontraktu. Choć można znaleźć przykłady firm, których produkty zniknęły z półek po sądowych sporach, a następnie na nie wróciły, bo domagali się tego klienci.

Choć dostawcy coraz częściej wygrywają sprawy, nie chcą się tym chwalić. Nieoficjalnie przyznają, że chętniej walczą o swoje, bo ostatnio szybciej zapadają rozstrzygnięcia - w ciągu kilku miesięcy, najwyżej roku.

W przyszłości odzyskanie opłat półkowych może być trudniejsze. Sieci handlowe zmieniają bowiem taktykę. Można się spotkać z opłatą wizerunkową, za ogłoszenie w radiowęźle sieci, za badanie rynku, konsultacje czy opłatę związaną z otwarciem nowego marketu.

 

Skontaktuj się z nami!

e-mail:
biuro@wertus-windykacja.pl

telefon:
+48 41 301 00 38

fax:
+48 41 301 00 29